Siistii hommaa valjastaa kiinteistöpalvelualan kesätyöntekijät somelähettiläiksi

Kiinteistötyönantajat ja Siistii hommaa -kampanja järjestävät kiinteistöpalvelualan kesätyöntekijöille #kipahommaa16-kuvakilpailun Instagramissa. Kuvakisan avulla nuoret pääsevät kertomaan omille kavereilleen ja verkostoilleen, millaista kiinteistöpalvelualalla on olla töissä ja mitä työ pitää sisällään. Kilpailu kestää koko kesän alkaen tänään 1.6. ja päättyen 31.8.

Kiinteistöpalvelualan yritykset työllistävät tänä kesänä arviolta 5 000 nuorta. Alan suurimpia työllistäjiä ovat esimerkiksi ISS Palvelut, Lassila & Tikanoja sekä SOL Palvelut. Yksityinen ja julkinen sektori yhteenlaskettuna ala työllistää kaikkiaan noin 120 000 henkilöä ja on merkittävä ja vakaa työllistäjä myös tulevaisuudessa. Tutkimusten mukaan nuoret eivät kuitenkaan tunne kiinteistöpalvelualaa ja sen tarjoamia uramahdollisuuksia.

Sosiaalisessa mediassa toteutettavalla kesäkampanjalla halutaan puhutella nuoria yleisöjä ja tehdä näkymätön työ näkyväksi. Alan merkitys yhteiskunnan toiminnoille ja ihmisten arjen sujuvuudelle on suuri. Toisaalta työ on tehty hyvin, kun kukaan ei kiinnitä siihen huomiota. Kilpailun toivotaankin lisäävän alan tunnettuutta nuorten keskuudessa ja oikaisevan työhön liittyviä vääriä käsityksiä.

– Moni nuori tulee alalle kesätöiden kautta, huomaa viihtyvänsä ja etenee nopeasti urallaan jatkokoulutuksen myötä. Harvalla alalla etenemismahdollisuudet ovat yhtä hyvät, kertoo Kiinteistötyönantajien toimitusjohtaja Pia Gramén.

Osallistujien kesken arvotaan joka viikko palkintoja ja jaetaan tietoa toimialasta viikottaisilla infograafeilla. Kesän päätteeksi arvotaan kisan pääpalkinto, 500 euron matkalahjakortti. Kilpailua voi seurata Instagramissa tunnisteella #kipahommaa16.

Siistii hommaa on ammatinvalintaikäisille nuorille suunnattu kampanja, joka kertoo kiinteistöpalvelualan työstä ja uramahdollisuuksista. Alan ammattilaiset työskentelevät esimerkiksi kiinteistönhoitajina, toimitilahuoltajina, palveluesimiehinä, vartijoina ja aulapalveluvastaavina. Kampanjasta vastaa Kiinteistötyönantajat kumppaninaan viestintätoimisto Ellun Kanat.

0 kommenttia

Jätä kommentti

Kirjaudu

Tervetuloa! Kirjaudu sisään tunnuksillasi

Muista kirjautumiseni Unohtuiko salasana?

Lost Password

Kiinteistölehti

Kiinteistölehti